25 de març 2012

ARRÒS INTEGRAL AMB ALGUES HIZIKI

Aquest és un arròs base per a poder-hi afegir qÑualsevol tipus d'acompanyament, generalment s'adiu molt amb unes verdures saltejades, però la vostra imaginació el pot fer combinar amb el que us convingui. els ingredients són molt simples:
1 tassa d'arròs per cap
El doble de volum d'aigua que d'arròs
1 grapat d'hizikis o arame
aigua per hidratar les algues
En un bol s'hi posen les algues i es cobreixen d'aigua, mentre es prepara l'arròs. Rentarem l'arròs i el posarem bo i escorregut en una olla amb el doble del seu volum d'aigua i ho posarem a bullir, en pic arrenqui el bull, abaixarem el foc fins a nomès mantenir-lo, i ho deixarem uns 20 minuts avans d'afegir-hi les algues.
Escórrerem les algues, tot guardant-ne l'aigua per si es necessita i les afegirem a l'arròs; tan bon punt torni a bullir, ho deixarem 30 minuts més, o el temps quenecessiti fins a beure's el caldo, amb el foc al punt de bullir i ho taparem. Ja es pot retirar del foc i fer servir per al que calgui.
Aquest arròs no necessita que hi afegim sal, doncs ja la agafa de les algues, però si n'hi cal es pot rectificar al final de la cocció, avans no es quedi sense gens de caldo.

11 de març 2012

TREBALLANT LA SALUT ALIMENTARIA - II

Valorar el producte de proximitat, de temporada i tenir en compte un equilibri nutricional primant en primer lloc cereals a ser possible integrals, les verdures de temporada que ens marquen el ritme biològic de les demandes del nostre organisme és bàsic per a una dieta equilibrada.
Augmentar fins a un total d'un 40 % de la ingesta diària repartida en cereals, en bona part integrals, incloure llegums com és ara cigrons, llenties, azukis i/o mongetes, i com a mínim uns 50 gr. diaris de llavors o fruits secs, han donat uns molt bons resultats, les receptes que he anat adaptant durant aquest temps, han ajudat a equilibrar una deficiència energètica, sembla doncs que aquest és el camí a seguir.
Així doncs aprofondir en aquest camí, sembla la millor opció.
Segueixo doncs a editar noves receptes després d'aquests dies d'impàs.