31 de maig 2011

ESTOFAT DE MONGETES ROSSES AMB BACALLÀ I VERDURES

El cert és que aquesta recepta la he tret d'un altra bloc, les coses com són, la recepta original en la que m'he guiat és alubias con bacalao y trompetas de la muerte , però a falta d'alguns ingredients i com que si no canviés res ja no seria jo, m'he permès de fer-hi algunes variacions, i el resultat ha agradat força fins el punt que espontàniament m'han dit que havia quedat molt bò. Em sembla que repetiré més d'un cop, encara que a casa hi hagi a qui no li agrada el grà.
Així que per fer-lo talmen com jo, necessitarem:
200 gr. de mongetes rosses
200 gr. de bacallà dessalat i esqueixat
1 porro i una branca d'api
alga nori
2 cebes mitjanes
1 pebrot vermell
1 pastanaga
una mica de fumet de peix (jo he aprofitat el caldo d'obrir unes petxines)
sal, oli d'oliva
Coure les mongetes prèviament deixades en remull tota la nit amb 1 porro, l'api i la alga nori- ja veieu la primera diferència, jo sempre hi poso algues, hi dónen un valor nutritiu afegit -, pel demès seguirem els mateixos passos de sempre per coure-les, aquí hi teniu un post que explica molt bé com fer-ho.
Ara ja podem tallar les cebes ben menudes i posar-les a coure amb una mica d'oli i el foc mig fins que siguin tobes, a les hores hi afegirem el pebrot també ben menut i tot seguit la pastanaga ratllada gruixuda i ho rectifiquem de sal i ho deixem fins que tot sigui ben cuit; en una paella a part saltejarem el bacallà amb uns grans d'all trinxats i l'afegirem a les mongetes cuites i escorregudes, ara hi incorporem un parell de cullerots de fumet de peix i tan bon punt les verdures siguin cuites, també les hi afegim. Deixem fer un parell de minuts i que redueixi una mica el caldo i ja es pot servir.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada